A partir de cette page vous pouvez :
Retourner au premier écran avec les étagères virtuelles... | Aide |
Détail de l'auteur
Auteur Clélia Ramlot
Documents disponibles écrits par cet auteur
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche Interroger des sources externesDe toepassing van meervoudige intelligenties om het leren van woordenschat in een vreemde taal te vergemakkelijken : Hoe kan het gebruik van meervoudige intelligenties bevorderlijk zijn voor het verwerven van woordenschat in een vreemde taal in het secundair onderwijs? / Clélia Ramlot
Titre : De toepassing van meervoudige intelligenties om het leren van woordenschat in een vreemde taal te vergemakkelijken : Hoe kan het gebruik van meervoudige intelligenties bevorderlijk zijn voor het verwerven van woordenschat in een vreemde taal in het secundair onderwijs? Type de document : document électronique Auteurs : Clélia Ramlot, Auteur ; Anne Fonteyn, Parraineur Editeur : Nivelles [Belgique] : Haute Ecole Bruxelles-Brabant. Domaine pédagogique Année de publication : 2022 Collection : TFE numérique LM Importance : 1 vol. (70 f.) Langues : Néerlandais (dut) Mots-clés : "intelligences multiples" vocabulaire Index. décimale : 811.112.5 Néerlandais. Flamand Résumé : Het werk gaat over de toepassing van meervoudige intelligenties bij de verwerving van woordenschat in een vreemde taal en meer specifiek in de context van de cursus Nederlands. Eerst wordt het begrip ‘intelligentie’ besproken en de criteria waardoor dit begrip kan worden gedefinieerd. Dit leidt tot een analyse van Howard Gardners theorie van meervoudige intelligenties waardoor ‘dominante’ intelligenties bij leerlingen kunnen worden besproken. Vervolgens worden de woordenschat en de middelen besproken om met behulp van meervoudige intelligenties een nieuw lexicon te verwerven. De gestelde vraag is: “ Hoe kan het gebruik van meervoudige intelligenties bevorderlijk zijn voor het verwerven van woordenschat in een vreemde taal in het secundair onderwijs? ” De deelnemers aan het experiment werden verdeeld in twee klassen van het 1ste leerjaar (experimentele groep) en het 2de leerjaar (controlegroep) van het gedifferentieerd onderwijs. Deze twee klassen werden gekozen vanwege hetzelfde thema van hun cursus Nederlands. Voor dit experiment werden woordenschatactiviteiten ontwikkeld die verband hielden met de 'dominante' intelligenties van de experimentele groep. In het praktische gedeelte is niet kunnen worden aangetoond dat de theorie van meervoudige intelligenties het leren bevordert bij een heterogene leerlingengroep. Note de contenu : TFE en Langues modernes / Promoteur : Fonteyn Permalink : http://catalogue.iesp.be/index.php?lvl=notice_display&id=22339 De toepassing van meervoudige intelligenties om het leren van woordenschat in een vreemde taal te vergemakkelijken : Hoe kan het gebruik van meervoudige intelligenties bevorderlijk zijn voor het verwerven van woordenschat in een vreemde taal in het secundair onderwijs? [document électronique] / Clélia Ramlot, Auteur ; Anne Fonteyn, Parraineur . - Nivelles (rue Emile Vandervelde 3, 1400, Belgique) : Haute Ecole Bruxelles-Brabant. Domaine pédagogique, 2022 . - 1 vol. (70 f.). - (TFE numérique LM) .
Langues : Néerlandais (dut)
Mots-clés : "intelligences multiples" vocabulaire Index. décimale : 811.112.5 Néerlandais. Flamand Résumé : Het werk gaat over de toepassing van meervoudige intelligenties bij de verwerving van woordenschat in een vreemde taal en meer specifiek in de context van de cursus Nederlands. Eerst wordt het begrip ‘intelligentie’ besproken en de criteria waardoor dit begrip kan worden gedefinieerd. Dit leidt tot een analyse van Howard Gardners theorie van meervoudige intelligenties waardoor ‘dominante’ intelligenties bij leerlingen kunnen worden besproken. Vervolgens worden de woordenschat en de middelen besproken om met behulp van meervoudige intelligenties een nieuw lexicon te verwerven. De gestelde vraag is: “ Hoe kan het gebruik van meervoudige intelligenties bevorderlijk zijn voor het verwerven van woordenschat in een vreemde taal in het secundair onderwijs? ” De deelnemers aan het experiment werden verdeeld in twee klassen van het 1ste leerjaar (experimentele groep) en het 2de leerjaar (controlegroep) van het gedifferentieerd onderwijs. Deze twee klassen werden gekozen vanwege hetzelfde thema van hun cursus Nederlands. Voor dit experiment werden woordenschatactiviteiten ontwikkeld die verband hielden met de 'dominante' intelligenties van de experimentele groep. In het praktische gedeelte is niet kunnen worden aangetoond dat de theorie van meervoudige intelligenties het leren bevordert bij een heterogene leerlingengroep. Note de contenu : TFE en Langues modernes / Promoteur : Fonteyn Permalink : http://catalogue.iesp.be/index.php?lvl=notice_display&id=22339 Vous pouvez copier-coller la références ci-dessous au format "APA" pour l'insérer sous la forme d'une référence bibliographique à la fin d'un travail.
Ramlot, Clélia, Fonteyn, Anne (2022). De toepassing van meervoudige intelligenties om het leren van woordenschat in een vreemde taal te vergemakkelijken : Hoe kan het gebruik van meervoudige intelligenties bevorderlijk zijn voor het verwerven van woordenschat in een vreemde taal in het secundair onderwijs?. Nivelles (rue Emile Vandervelde 3, 1400, Belgique) : Haute Ecole Bruxelles-Brabant. Domaine pédagogique.
En ligne :
Attention ! Des corrections supplémentaires doivent être appliquées "à la main" pour respecter entièrement la norme APA :
- le prénom d'un auteur doit être remplacé par son initiale suivie d'un point (Victor -> V.)
- la virgule qui sépare l'avant-dernier et le dernier auteur doit être remplacée par le symbole "&"
Exemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité aucun exemplaire Documents numériques
De toepassing van meervoudige intelligenties om het leren van woordenschat in een vreemde taal te vergemakkelijkenURL