How to introduce songs in the English course in the lower secondary education and why ? [texte imprimé] /
Coralie Van de Weghe, Auteur . -
Nivelles [Belgique] : Haute Ecole Bruxelles-Brabant. Domaine pédagogique, 2017 . - 1 vol. (82 f.) ; 30cm.
TFE en Langues modernes / Promoteur : Gustin / Lecteur : Herrebout
Langues : Anglais (
eng)
Mots-clés : |
anglais : discipline |
Index. décimale : |
811.111 Anglais |
Résumé : |
The choice of songs in teaching English as my dissertation topic comes from a drive to innovate and to bring something fun in nowadays teaching. I had different teachers in secondary school who used music as a way to relax before holidays and I wanted to see if songs could be used in everyday lessons. I focused on the listening skill and the auditory memory seeing that songs are an auditory message. I also searched information about the musical and linguistic intelligence for the link between music and memory.
To illustrate the theoretical part, I set up some activities linked with different topics. I used grammar exercises in song’s lyrics before a teaching unit or at the end of a unit to check the pupils’ knowledge and I took some examples of activities made by my mentor, Mrs Antinoro. |
Permalink : |
http://catalogue.iesp.be/index.php?lvl=notice_display&id=20560 |
Vous pouvez copier-coller la références ci-dessous au format "APA" pour l'insérer sous la forme d'une référence bibliographique à la fin d'un travail.
Van de Weghe, Coralie (2017). How to introduce songs in the English course in the lower secondary education and why ?. Nivelles (rue Emile Vandervelde 3, 1400, Belgique) : Haute Ecole Bruxelles-Brabant. Domaine pédagogique.
Attention ! Des corrections supplémentaires doivent être appliquées "à la main" pour respecter entièrement la norme APA :
- le prénom d'un auteur doit être remplacé par son initiale suivie d'un point (Victor -> V.)
- la virgule qui sépare l'avant-dernier et le dernier auteur doit être remplacée par le symbole "&"