Why introduce sensorial pedagogy in a hospital school in order to facilitate sick children’s learning process of English and how? [texte imprimé] /
Sarala Arena, Auteur . -
Nivelles [Belgique] : Haute Ecole Bruxelles-Brabant. Domaine pédagogique, 2017 . - 1 vol. (42 f.) ; 30cm.
TFE en Langues modernes / Promoteur : Gustin / Lecteur : /
Langues : Anglais (
eng)
Mots-clés : |
anglais : discipline |
Index. décimale : |
811.111 Anglais |
Résumé : |
This research is about sensorial pedagogy in hospital school in order to facilitate sick children’s learning process of English. Through sensorial pedagogy, the acquisition of English lessons is observed to verify if this kind of pedagogy has an impact on the learning process of sick children but also on the control of pain and dietary nauseas. The research was carried out with pupils who suffered all sorts of pathologies (cancers, cystic fibrosis, …) and who were in hospital. The aim of the bibliographical researches is to enable the reader to understand the practical part. The practical part contains different sequences which allow the reader to appreciate the progress of the research and the “trip” of each tested child. |
Permalink : |
http://catalogue.iesp.be/index.php?lvl=notice_display&id=20559 |
Vous pouvez copier-coller la références ci-dessous au format "APA" pour l'insérer sous la forme d'une référence bibliographique à la fin d'un travail.
Arena, Sarala (2017). Why introduce sensorial pedagogy in a hospital school in order to facilitate sick children’s learning process of English and how?. Nivelles (rue Emile Vandervelde 3, 1400, Belgique) : Haute Ecole Bruxelles-Brabant. Domaine pédagogique.
Attention ! Des corrections supplémentaires doivent être appliquées "à la main" pour respecter entièrement la norme APA :
- le prénom d'un auteur doit être remplacé par son initiale suivie d'un point (Victor -> V.)
- la virgule qui sépare l'avant-dernier et le dernier auteur doit être remplacée par le symbole "&"